2013-10-16

Vinterdäck, winterbanden

Net als vorig jaar weer een heikel punt. Toen had Yvonne nog winterbanden uit Nederland. Nu zijn die er ook nog wel maar we hebben toch besloten om 'echte' winterbanden te kopen. Onder banden van de beste kwaliteit kiezen wij de banden van Nokian, een Fins merk. Op de Volvo komen Nokian Hakkapeliitta 8 banden met dubbar, spijkertjes.



Op de Land Rover zet ik Nokian Hakkapeliitta LT, waarschijnlijk zonder spijkertjes. Waarom ik zonder spijkers wil? Omdat die dingen door een betere grip een vals gevoel van veiligheid geven. Ik kan dan harder rijden en dat is niet veilig. Maar dat is steeds weer dezelfde discussie. Vorige winter heb ik op BF Goodrich M+S (met sneeuwvlokjes en alpentop = ook winterband) gereden, rijd ik trouwens het hele jaar op, en dat heb ik ondanks de nodige schuivers, overleefd. Zonder schade in elk geval. Ik zal er nog eens over nadenken, ik heb nog een even.

Hier een youtube promotiefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=oAMQQ8VXT_I

Deze banden kosten wel wat meer maar zijn qua materiaalsamenstelling minder slecht voor het milieu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar