2013-10-23

Oj!

Gisteravond gaf de pelletskamin de geest. Geen vuur meer. Na flink wat gescheld (heb zo lang mogelijk geprobeerd om mij niet met het technische deel van de kachel bezig te houden, ik kan het allemaal wel maar of ik dat ook leuk vind...) eerst de vedpis in de keuken aangestoken. Verschillende bedrijven gebeld maar dat gaat wel even duren (Ik herinner me nu weer de thermostaat van de boiler) Daarna de kamin naar voren gehaald. Afvoer losgemaakt en wat bleek, deze zat vol met troep.

 
 

Tot zover het vertrouwen in de Zweedse schoorsteenveger. Je bent verplicht (brandverzekering) dit te laten doen door een officiële veger maar ik ga hier toch werk van maken. Die komt er niet meer in, dan kan ik het beter zelf gaan doen. (Ja, dat kan ik ook... van het dak vallen ook, daar zit niemand op te wachten)



 Na demontage van de halve kachel bleek het gloeielement te zijn afgebroken. Nu nog even een nieuw element zien te krijgen...

 
Voordeel is wel dat ik de kachel eens goed schoon kan maken...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar