2013-10-25

Vi på Saltkråkan, Samen op 't eiland Zeekraai

Dit boek is al eens eerder voorbij gekomen maar nu in een andere context: ik lees het in het Zweeds! Katarina had drie jaar geleden, toen ik het boek net gekocht had, al gezegd dat het niet zo makkelijk was als dat het eruit zag. Ze had (natuurlijk) gelijk!
 
 
Dapper sla ik mij door de pagina's heen, elke avond een paar.
 

 Voor het eerst las ik dit boek in 1965, 7 jaar oud. Nu in het Zweeds! Dat had ik toen nooit geloofd... Ik heb het vaak herlezen en kom nu steeds dingen tegen die ik me nog van vroeger kan herinneren! Ik vond het boek des te mooier omdat ik elke zomervakantie soms wel 6 weken op Schiermonnikoog bij mijn grootouders logeerde. Echt op een eiland, met de boot er naar toe. Over Zeekraai heeft Hej Tjorven een leuke blog geschreven: op-zoek-naar-het-eiland-van-tjorven

(De filmversie vond ik maar niks, leek niet op mijn fantasie!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar