2013-01-08

Vad gör vi med farmor?

Na een paar weken uitpakken zijn we nu op zoek naar bezigheden voor mijn moeder. dat is niet zo eenvoudig. Ten eerste ziet ze slecht en ze spreekt geen Zweeds. Ze komt wel uit de hoek van handweven, kantklossen, quilten en pottenbakken (wij noemen dat oneerbiedig: kleien) maar om iets te vinden waar ze een beetje aan de slag kan... Een uurtje kleien bij een pottenbakker valt wel te regelen maar daarmee is er nog geen gezelligheid in de vorm van menselijk contact. Een dezer dagen komt een monteur vaste telefoon aansluiten en dan kunnen we ook internet aanvragen. Kan ze in elk geval eens skypen met Nederlandse kennissen. Dat zal wel een openbaring worden want met computers heeft ze niks...! In elk geval kan ze dan even van zich af kletsen.

3 kommentarer:

  1. Hej

    Ik weet uit ervaring dat bij de Svenska kyrka met de syförening ochtenden worden gehouden waar dames bij elkaar komen om te handwerken en te praten en te fika-en. Hier hebben ze ook een vävrum waar je van harte welkom bent. Zweeds praten is misschien niet te doen voor je moeder maar kan ze ook engels? Ik hoop dat het bij jullie ook zo is . Ik praat over Bergslagen. Karin

    SvaraRadera
  2. Die is nog niet voorbij gekomen, ik ga daar morgens eens achteraan. Tacktack!

    SvaraRadera