2013-01-18

Schaatsen?

Annabel staat meestal om 7.30 gepakt en gezakt met hockeystick, ijshockeyschaatsen, helm, handschoenen, skibroek etc. gillend bij de voordeur klaar om naar school te gaan. Wat is er leuker dan een school met een ijsbaan er naast? Als Jip 's middags uit school komt gaan ze weer naar de ijsbaan, met stick's, puck's en een goed humeur. Gisteren haalde ik Douwe van school na zijn reisje naar Sundborn waar ze knutselen, gymmen en muziekles krijgen. Maar nu bleek dat er geschaatst moest worden en daar heeft hij niet echt zin in. Hij moest mee doen (heel goed) en heeft wat staan krabbelen aan de rand van de baan. Hij wist veel te vertellen over wat er kapot was aan de wand om de ijsbaan... Ik heb hem verteld wat hij moest doen om een beetje te kunnen schaatsen (dat het niet aan de schaatsen of de ijsbaan lag) want hij voelde natuurlijk al aankomen dat er volgende week weer geschaatst zou worden. Tot onze verbazing wilde hij om 5 uur met Jip en Annabel mee naar de ijsbaan! Zie je wel! Gelukkig had mijn vrouw nog een paar prima schaatsen gevonden die wonderwel nog pasten ook. En toen ik ze weer ophaalde was hij heel enthouisiast: "kijk papa, wat ik al kan!". We verslijten er een auto aan maar dáár doe je het dus voor.

Vanmiddag gaan hebben we met de snöslunga naar school, de ijsbaan schoonmaken... schoongemaakt!
 
 

2 kommentarer:

  1. Kijk dat is nou opvoeden! Niet dwingen maar gewoon gaan, geen gezeur. Gaan ze het vanzelf leuk vinden. Ik heb ook een zoon die vroeger niet uit zichzelf ging schaatsen, maar toch altijd door ons, samen met zijn andere broers, in de schaatsen gehesen werd. Jarenlater heeft hij ontdekt dat hij het eigenlijk heel leuk vindt en rijdt nu elke toertocht die er maar te vinden is. Leuk trouwens dat je kinderen het zo naar hun zin hebben. Heb je zelf al een "hobby" gevonden naast autorijden ;-)?

    SvaraRadera
  2. Een hobby... eeuuh, wandelen met de hond. Dan hoef ik even geen auto te rijden of dozen uit te pakken! Verder maak ik tekeningen voor de verbouw van de schuur en de werkplaats, ook leuk!

    SvaraRadera