2013-01-14

Ritueel bij -22

De kraan laten druppelen heeft geholpen, Alleen de koudwaterleiding is open, de warmwaterleiding zit weer dicht. Die kraan open laten staan op druppelstand zorgt er tevens voor dat de enorme boiler in de kelder voortdurend aan staat om op temperatuur te blijven. Wat weer een hoop stroom kost.

Nu de sneeuw langzaam aan inzakt krijg ik de boosdoener in de gaten waardoor de waterleiding bevriest. Een ventilatierooster in de fundering komt bloot te liggen. Er is wel verteld dat de waterleiding niet bevriest bij -21 als er sneeuw ligt maar niet dat daar een rooster zit (wat door de sneeuw wordt afgedicht). Straks maar eens een dikke isolatielaag tegen de fundering aan leggen van noppenfolie, dat hebben we in overvloed vanwege de verhuizing! (Sneeuw is vanwege de vorst niet meer schepbaar)

2 kommentarer:

  1. Ik heb hier in de ijshockeyhal, maar ook op mijn werk, gezien dat ze een warmtelint, die normaal in de leiding zit aan de buitenkant van de leiding hebben gewikkeld. Het werkt perfect, water blijft stromen. Ik weet niet of dat bij jullie ook mogelijk is maar het is maar een idee.

    Gr. Ruud

    SvaraRadera
  2. Een heel goed idee maar ik kan er niet bij...

    SvaraRadera