2013-03-06

Serieuze reparatie...

Het moest er een keer van komen natuurlijk, een serieuze reparatie. De EGR klep was stuk en de Land Rover reed nog maar een kilometer of 60. Dat die klep stuk was wist ik toen ook nog niet maar de computer van Rasmus (mijn persoonlijke monteur...) was onverbiddelijk: 4000 kronen. Oké, als of ik een keus had...
 
 
De reparatie werd gelijk uitgevoerd en ook nog een modificatie, door Land Rover voorgeschreven, zodat de auto weer geheel aan de juiste normen van Land Rover voldoet.
Betalen, ik kreeg nog een leuke korting omdat ik lid ben van de Svensk Land Rover Klubben en fijn op tijd weer naar huis. Na 5km rijd ik weer vrolijk 60.... Fan! Ik terug. Rasmus keek niet blij, niet leuk natuurlijk als je collega's de auto die je net hebt staan uitzwaaien weer terug op de brug zien staan. Blijkt er een scheur in een slang te zitten die de oorzaak is van de klachten. Repareren kon nog niet omdat de slang niet op voorraad was. Moest uit Denemarken komen. Ook daar is hij niet op voorraad. Nou, dan maar uit Engeland... Hoe lang gaat dat duren? De duckedtape houdt het vast niet zo lang uit...

2 kommentarer:

  1. Of de hele EGR eruit? Daar zijn plaatjes staal voor. Weet niet precies hoe dat gaat bij een bultneus. Kanske nån vid SLRK som vet hur det funkar?

    Of kom je dan niet meer door de bilprövning heen?

    SvaraRadera
  2. De EGR kan er wel uit maar vooral dat laatste heeft mij doen besluiten om de zaak maar conform de fabrieksuitvoering te laten repareren. Toch lullig als je geen kenteken krijgt omdat je het miljö verpest...

    SvaraRadera