2013-03-25

Zweeds plaatje?

Sommige foto's zouden ook nog uit Nederland kunnen komen. Deze bijvoorbeeld. Omdat we de tuinstoelen en tuinbank hebben meegenomen is het nu een foto uit Zweden.

 
Het aardige aan deze tuinset is wel dat de naam van dit (oorspronkelijk Deense) model scandinavisch is: Sven. Deze set komt nog van Huub Manshanden die, onder de naam Carabas, dit model over de hele wereld heeft verkocht. Bijna alle modellen hadden trouwens scandinavische c.q. zweedse namen, vernoemd naar zijn kinderen (als ik het me goed herinner).
 
Alles is overgenomen en wordt nu verkocht door gardeluxe. De namen zijn daar in elk geval niet meer Zweeds maar meer Grieks e.d. Ik zal eens kijken of ik de documentatie nog heb want een deel van de modellen zijn volgens mijn herinnering replica van Zweedse gietijzeren banken..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar