2012-12-26

Toch schaatsen!

Gisteren vruchteloos rondjes gereden, naar nu blijkt hadden we slechts een kilometer verder moeten zijn en dan hadden ze de ijzers onder kunnen binden. Langzamerhand leren we de weg hier wel! De kunstschaatsen van Annabel waren zo bot dat er niets mee te beginnen viel. Er is nog geprobeerd om ze te slijpen maar dat ging niet met de hand. Voor Annabel heb ik schaatsen gehuurd en die ging daarna als een speertje. Het is wel even weer wennen naturlijk. Jip kon eindelijk zijn ijshockeyschaatsen uitproberen. Ik zal een filmpje op youtube zetten.
 
 
Dit is een gecontroleerde baan en (nog) zonder wakken voor zover wij gereden hebben. We moeten natuurlijk wel onze uitrusting op orde hebben voor de lange tochten. Isdubbar, http://sv.wikipedia.org/wiki/Isdubbar en een rugzak met eten, drinken, een handdoek en droge kleren!
 
Ik heb weer wat Zweeds gepraat en ik moet zeggen, lef is alles. Ik weet niet wat ik ervan bak maar als ze me niet begrijpen dan hoor ik het wel... hoop ik. Toch maar eens aan het vertaalwerk beginnen (er komt wat aan Eva!)

3 kommentarer:

  1. Altijd leuk, je komt maar over de brug. Fijn dat het schaatsen zo goed ging. Jij ook geschaatst? Eva

    SvaraRadera
  2. Nee, ik nog niet geschaatst. Komt nog wel, eerst even oefenen in m'n eentje anders word ik zo uitgelachen. 20 jaar niet gedaan!

    SvaraRadera
  3. Maar dat verleer je nooit! Gewoon meteen samen met de kinderen gaan schaatsen. Zal best heel goed gaan. Eva

    SvaraRadera