2013-06-11

Svenska för invandrare

Gisteravond heb ik me aangemeld voor de cursus 'Zweeds voor immigranten'. Hoewel ik dagelijks de nodige hoeveelheid Zweeds tot mij neem schiet het niet echt op. Dat komt waarschijnlijk omdat ik mij vooral verdiep in zaken die ik in het dagelijks leven niet nodig heb. En te weinig gewoon Zweeds met iemand praat. Want daar loop ik natuurlijk op vast. Ik heb echt een stok achter de deur nodig om gewoon Zweeds te leren communiceren. (Javisst, lika som i nederländerna, du vet Katarina! Jag vill för mycket fortfarande!). Zojuist belden ze op om een afspraak te maken voor een test. Annabel nam de telefoon aan en die rammelt er zo van alles in het Zweeds uit.... ook al een reden om de taal wat serieuzer aan te pakken. Ik moet toch op z'n minst mijn kinderen bij kunnen houden. Ze wilden van alles weten over de lessen tot nu toe en ik kreeg een uitleg over waar ik mij moet melden. En zowaar: telefonsamtalet gick mycket bra... Dat zal gelijk de eerste test wel zijn :-). Maar goed, donderdag a.s. van 8.15 tot 12.00 uur word ik doorgezaagd en kunnen ze beoordelen in welke groep ik kan beginnen. Ik ben zeer benieuwd in wat voor gezelschap ik terecht kom... Alle verhalen over SFI gehoord hebbende... Ik kom vanwege mijn leeftijd trouwens niet meer in aanmerking voor volwassenenonderwijs, mocht ik dat al willen. (Update: leeftijdsgrens ging over studiefinanciering)

2 kommentarer:

  1. Man är aldrig för gammal för komvux
    http://allastudier.se/artiklar/830-aldrig-för-sent-för-komvux/

    Hälsn. Mirjam

    SvaraRadera