2013-12-02

Naar één bericht per week?

Ik blog nu een jaartje of wat, dik 3 jaar als ik het goed heb. Binnenkort vieren wij ons 1e jaar in Zweden, op 8 december om precies te zijn! Dan zijn we ook een heel jaar niet in Nederland geweest. En eerlijk gezegd staan we daar niet echt bij stil. En we blijken geen enkele behoefte te hebben om als exoot door Nederland te trekken. Sinterklaas komt ook niet meer, afgeschaft. En we zitten, heel Zweeds, op sneeuw te wachten. Dan is het niet zo donker meer! En op de kerstman natuurlijk...

Begonnen vanaf ons eerste concrete plan op "Nästa år kanske" ("Volgend jaar misschien"). We zijn ingeburgerd en zo langzamerhand ontbreekt de noodzaak: "kijk nou eens", van een dagelijks berichtje. Alles is wel zo'n beetje voorbij gekomen.

Nu ben ik ook begonnen met een nieuwe uitdaging, een blog in het Zweeds. Dat kost flink meer tijd en energie dan in het Nederlands. Mijn prioriteit ligt nu toch bij de Zweedse taal en uitbouw van de contacten in Zweden. Meer Zweden en minder Nederland, de logica van verhuizen.

Dus vanaf nu komt er in elk geval elk weekeinde een nieuw bericht met wat er over die week te melden valt. En verder als het uitkomt.

4 kommentarer:

  1. Begrijpelijk, maar wel jammer. Ik kijk graag elke dag even naar jullie belevenissen. Groet,
    Doesjka

    SvaraRadera
  2. Dan schakel je even door naar de Zweedse blog, die is niet echt ingewikkeld. Steek je ook nog wat Zweedse woordjes van op... ;-)
    Ik ga proberen om daar elke dag wat op te zetten. Nog lastiger want hebben de Zweden interesse in mijn, onze, avonturen...?

    SvaraRadera
  3. Doe ik. Maar wie is Gamla Knuts? Doesjka

    SvaraRadera
  4. Zo heet de plek waar wij wonen. Knut = knoop. Knooppunt van wegen. De familie die hier woonde schijnt ook knuts geheten te hebben. Ja, je hebt hier ook knutjes maar dat zijn weer heel andere dingen...

    SvaraRadera