2013-08-10

Sommige verhaaltjes zijn zo leuk, dat verzin je niet

(IKje op NRC.nl van vandaag)

Back to nature

Op de rustige boerderijcamping in de Achterhoek waar wij graag komen, hoorde ik regelmatig een apart geluid. Het liet zich nog het meest omschrijven als de fluit van een oud stoomtreintje.
In een gesprek met medekampeerders en de campinghoudster kwam ter sprake dat er rond de camping een aantal jonge bosuiltjes huisden die een bijzonder geluid maakten. Ik vroeg of het deed denken aan een stoomtreintje en ja, dat vond de campinghoudster een goede omschrijving.
Ik genoot steeds meer van dat geluid. Na een aantal dagen begon mij echter op te vallen dat ik die uiltjes vooral hoorde wanneer ik in de caravan was. Vreemd, maar ach. Nog wat later hoorde ik het steeds wanneer ik net iets uit de koelkast had gepakt. Ik bleef geloven in mijn uiltjes, tot ik moest constateren dat onze koelkast zich na het sluiten weer dichtzoog met het geluid van…mijn bosuiltjes. Weg illusie! Een heel verblijf genoten van mijn koelkast!

Anneke Otten-van Roon

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar