2013-07-19

Gäststuga en kajakken met licht

Ik begin langzamerhand het belang van een gäststuga in te zien. Het is heel leuk om familie en vrienden te laten delen in je stolpje (stulpje) in Zweden maar tegelijk is ook je hele privacy weg. Ik merk dat het me gaat irriteren om voortdurend anderen in mijn huis te horen, zien. En dat zal voor de gewaardeerde bezoekers ook zo zijn. Ze zijn veroordeeld tot het inwonen bij ons en kunnen zich nergens terugtrekken. Wat bij een verblijf van 14 dagen toch wel belangrijk is. Dus die verbouwing van de lada gaat door.

Vanmiddag hebben we bij kajaktiv in Dala-Floda wat spullen gehaald voor onze kajakkerij. O.a. Navi Light lampen zodat we 's nachts voor anderen te zien zijn. Die lampen kun je instellen op vol rond, knipperen en nog wat standen. Volgens de aanwijzingen kun je als kajakker de lamp middels een bandje onder je kin op je hoofd fixeren. Jip en ik sloegen vanavond bijna om van het lachen. We peddelden als 'Saartje' (uit Swiebertje) over het meer. We gaan op zoek naar buizen waarop ze gemonteerd kunnen worden.

Ik had vanmiddag al uitgevonden dat je er gekleurde plastic drinkbekers overheen kon plaatsen zodat je oranje, blauwe of rode knipperlichten kreeg. We zullen er nog een filmpje van maken!

5 kommentarer:

  1. Ja, echt ideaal Willem een gäststuga. Ik doe het altijd zo: Welkomstdiner en dan naar de stuga en jezelf bedruipen. Natuurlijk kom je heus nog wel bij elkaar op de koffie e.d., maar je hebt allen je privacy. Zo blijft het de hele vakantie leuk. Groot gelijk dat je toch de verbouwing gaat doen.
    Ben benieuwd naar het filmpje betreffende de verlichting :-).

    SvaraRadera
  2. Wij denken precies het zelfde. Het is heerlijk om vrienden en familie over te hebben, maar hier lever je wel wat voor in. Dit merken we erg aan de kinderen. Wij gaan zeker een stuga bouwen.

    SvaraRadera
  3. Marlies en Arnoud19 juli 2013 kl. 21:01

    Hej Willem,

    Ja wij kunnen het ons goed voorstellen dat je privacy weg is als je bezeoek in huis hebt. Hier wilden ze eens komen met 4 man sterk in een klein flatje .Dat zag ik echt niet zitten :) Dan is de verbouwing van de lada zeker een goed idee.... Leuk die lampjes voor de nachten bij het kajakken. Wachten met spanning op een filmpje.

    Groetjes marlies en Arnoud

    SvaraRadera
  4. Vooral omdat we dit natuurlijk nooit eerder hebben meegemaakt, en niet over nagedacht.

    SvaraRadera
  5. Heel handig om zoiets te hebben.... Ben er zelfs in NL eentje aan het bouwen.... Keuken, douche, wc, slaapkamer, woonkamer, houtkachel en ruime altan met uitzicht op het Westerwoldse platteland.....

    Kan niet wachten tot ik het klaar heb....

    Groeten,

    Marc

    SvaraRadera