2013-05-29

Thermostaat

Een tijdje geleden deed de elektrische boiler het niet meer, hier het verhaal. VVS bedrijf gebeld. De thermostaat bleek stuk te zijn. Binnen een paar dagen komt er een andere in. Mooi!
 
Het duurt wel erg lang voordat ze een nieuwe komen plaatsen. Bellen. Sjukskriven. O, hebben ze daar maar 1 monteur dan? Gelukkig kan ik indien nodig elke dag de thermostaat resetten.
 
Vanochtend komt er een busje de oprit op en ik denk, ach, ze weten de weg dus ik maak eerst even mijn werk af. Ik hoor de deur van de kelder niet en ga toch maar even kijken, ligt er een thermostaat bij de voordeur en de monteur wil er net vandoor gaan. Ik kijk de monteur semi-hulpeloos-vragend aan en vraag of ik die er zelf in mag zetten. Natuurlijk, självklart. Oké, ik heb een bygg- och underhåll bedrijfje maar ik dacht toch dat ik niet aan elektra mag komen... Zweedse regeltjes?
 
 
 
Ik vraag hem ook nog even naar de warmtepomp. Is daar een onderhoudsvoorschrift voor en kunnen zij dat voor mij doen? Tja, tja, eeuh.... er moet wel eens een nieuw filter in. Ik moet maar op internet gaan kijken....
 
Het lijkt er echt op dat ze hier geen geld willen verdienen... of zou het aan de omvang van de monteur in combinatie met de lastige bereikbaarheid van de thermostaat zijn?
 
 

2 kommentarer:

  1. Ze willen geen geld verdienen. Onze schoorsteen is al 2x geveegd en de factuur zouden ze iedere keer opsturen. Zelfs na bellen nog steeds niets...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Onze loodgieter faktureert al zijn kleine klussen eenmaal per jaar. Vlak voordat hij zijn belastingaangifte moet doen - in april dus. Tja, wat moet ik er van zeggen. Het is ook een systeem...

      Radera