2013-05-07

DTA 092



Zoals te verwachten is mijn auto door bilprovningen goedgekeurd. Alleen de trekhaak niet, er ontbreekt een plaatje. Die heeft er nooit op gezeten en ik rijd er al sinds januari 2008 mee rond. Is er door de dealer opgezet, origineel Land Rover.  Ik mag wel een aanhanger trekken. Alleen, mijn aanhangwagens zijn per stuk al zwaarder dan het nu toegelaten gewicht. Maar eens in Nederland een goedkeuring zoeken...

 
Er heeft trouwens alleen een ursprungskontroll plaatsgevonden, geen uitgebreide APK. Blijkbaar was de APK uit Nederland (geldig tot december 2013) voldoende. Voldoet ook aan de EU-regels, staat er tenminste op... Niet weggooien dus als je je auto meeneemt naar Zweden?
 
Zweden krijgt trouwens andere platen:
 
 
 update:
 
Dat er geen keuring heeft plaatsgevonden heeft niks met de Nederlandse apk te maken. Hun systeem lag eruit dus ze konden eenvoudigweg geen keuring uitvoeren! Wel vervelend want ik had de hele ochtend vrijgehouden en mocht verwachten dat ik dan ook klaar was en gewoon de weg op zou kunnen, zoals met bilprovningen was afgesproken!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Je APK uit Nederland is hier niet geldig met een voertuig met een Zweeds kenteken. ieder kwartaal zijn een aantal letters (waarmee het kenteken begint) aan de beurt voor de Zweedse keuring. Onze auto was al na drie maanden na de ursprunskontroll al aan de beurt voor een bilprovning. Deze stelt overigens, met vergelijking tot Nederland, geen ruk voor. 10 minuten en 320 Kronen armer stond ik al weer buiten. Dus goed kijken wat er op het kenteken staat voor de keuring.

    SvaraRadera
  2. Ik snapte er ook al niks van... zal eens gaan kijken...

    SvaraRadera
  3. Die nieuwe platen lijken tenminste niet meer op die oost-europese platen waar af en toe verwarring door ontstaat bij automatische kenteken herkenning voor bijvoorbeeld tol betalen....

    En, je hebt niet meer zo'n grote gele pannekoek achterop je 130 ;-)

    SvaraRadera