2015-07-10

De veranda

Of altan zoals de Zweden het noemen. De eerste gaten zijn gegraven en hoe Zweeds, er zitten behoorlijk dikke stenen in de grond. Wat als gevolg heeft dat de betonpalen niet goed passen en ver boven het maaiveld uitsteken. Op één plek zit er zelfs een steen van meer dan een meter doorsnee...

Maar goed, eerst alles uitzetten en dan de hoekpalen er in. Wel waterpas zetten anders hebben we straks weer een probleem. De tussenruimte verdelen, de palen mogen niet verder dan twee meter uit elkaar staan, en markeren. En graven maar. Het is allemaal hele vette klei, dat moet wel vruchtbare grond zijn hier.


















En natuurlijk oppassen voor de elektriciteitsleiding...

2 kommentarer:

  1. Ik denk soms wel eens dat ik hierachter een houten terras zou kunnen maken. Ik ben niet onhandig. Maar deze klus, het fundament zeg maar en alles dus waterpas krijgen, dat is hetgene wat me nu het meest moeilijke lijkt. Als dat maar goed is, dan gaat de rest wel voorspoedig denk ik zo. Zit er in de 'poeren' schroefdraad zodat je de boel kunt stellen?
    In elk geval succes!

    SvaraRadera
  2. De betongplintor zetten is veel werk. Er zitten veel stenen in de grond zodat je niet kunt boren. Alles met de schep. En dan krijg je voortdurend klappen op je spieren en gewrichten. Niet fijn. Ook kom je zulke grote stenen tegen dat je niet overal op dezelfde diepte uit kunt komen. En daar moet je vanaf het begin al rekening mee houden. Als je alles netjes langs een draadje stelt en de bodem is goed dan kan er niet veel meer mis gaan.

    SvaraRadera