2015-07-27

De kachel

Een flinke tijd geleden schreef ik HIER en HIER over de kakelugn die stuk was en die we gingen vervangen door een Jotul kacheltje. We hebben al een tijdje goedkeuring van de gemeente om met het werk te beginnen. Maar omdat het zomer zou worden en er een heleboel andere klussen te wachten stonden is het er nog niet van gekomen. Nu wel dus. Mede dank zij de vele regen die hier dagelijks uit de lucht valt...



Zoals te zien is heb ik de vorm van de kakelugn aangehouden bij het lijmen van de tegels, toch nog wat historie. Achter de kachel heb ik een betonnen opstand gestort, er zit daar een grote steen (of een stukje er van) die problemen gaf bij de poot van de kachel. Nu heb ik aan de achterkant twee korte poten en aan de voorkant twee lange poten (ja, ik hoor hem al aankomen....). Nu nog een bochtje van 30 graden, helaas is de kachelwinkel met vakantie dus dat moet nog even wachten.


Er moet alleen nog wel veel meer gedaan worden want de opstelling zoals wij die vlak na onze verhuizing bedacht hadden mag niet. Dat is wel duidelijk. De piano is al naar boven, daar hebben we een verhuizer voor laten komen want zo'n ding is erg zwaar. Vonden de verhuizers ook... Maar er wordt ook gecontroleerd of alles in orde is. De schoorsteenveger is hier tevens de aangewezen persoon om e.e.a. te testen en zijn goedkeuring (aan de gemeente door) te geven. Pas als we van de gemeente goedkeuring hebben mag de fik erin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar