2015-01-16

Halkskydd (2)

Het waait en het is boven nul. De 35cm sneeuw die hier gevallen is verwordt langzaam tot een laag natte watten waar je, als je geluk hebt, zonder uitglijden doorheen kunt banjeren. Ook op de oprit en de weg ligt natte sneeuw, beter: drab, en daar onder ligt een dikke laag ijs. Het is nu zo glad dat zelfs de dubbdäck (spijkerbanden) weinig zekerheid meer bieden. Zwalkend van links naar rechts en terug moet je echt opletten om niet in de greppel te belanden.

Gelukkig kwam vandaag het pakketje met de verwijderbare halkskydd aan en dat is precies op tijd. Want de prikkers onder mijn leren laarzen doen het ook niet 100% in die drab.

(klik op de foto voor vergroting)



Ik moet aan een krokodil denken want het ziet er niet bepaald fijnzinnig uit. En dat is het ook niet. De punten zijn akelig scherp en er zitten er 17 onder elke zool, zo noem ik ze maar even. De bevestiging gaat eenvoudig met klittenband. Dus makkelijk aan en af doen, afspoelen is ook zo klaar.

En zo ziet er uit in gemonteerde toestand. Ik moet ze nog uitproberen. Maar het is donker nu, dus dat komt morgen wel! O nee, straks, als ik de honden uit ga laten... Net gedaan en ik moet zeggen, ze zijn perfect. Het is hier nu alleen maar ijs met bobbels gaten etc. Ik ben nergens uitgegleden, overal normaal kunnen lopen! Met twee honden. Prima product.


Het merk is Vibram en ze worden gemaakt in Canada. Ik heb ze gekocht bij arbetsbyxor.com Let wel op dat alle prijzen exclusief 25% moms zijn! Voor twee paar heb ik 1456 kr. betaald. Inclusief moms en verzendkosten van 74 kr. Dat is misschien niet goedkoop maar dit zijn dan ook produkten voor de professionele klant. De laarzen zijn overigens van Lundhags.

En als je geen zin hebt in losse halkskydd kun je ook schoenen met dubbar kopen, bijvoorbeeld icebug.

2 kommentarer:

  1. Nog nooit zoveel ongelukken in Zweden als dit jaar als gevolg van uitglijden!

    SvaraRadera
  2. Bedankt weer voor de info! Ze zijn hier zo moeilijk te krijgen (kopen), dus dan maar online, nog betere kwaliteit ook als ik het zo bekijk! Nu nog niet nodig hier, maar in de loop van vijf winters weet ik dat in februari altijd een week is met dooi en dus ijs, en dan aan het eind van de winter natuurlijk ook gegarandeerd.
    Groeten, Gon

    SvaraRadera