2014-10-01

Wat zou jij doen?

Meer een retorische vraag maar wat doe je met een vloer waar nog de sporen te zien zijn van een vorige situatie, die met de (kapotte) ronde kakelugn. De nieuwe kachel uit lillstugan komt op het stuk achter de tegels te staan, misschien net iets naar voren op de derde rij tegels. Dat ligt aan de schoorsteenpijp.


De tegels (liggen ook in de badkamer) vond ik op de zolder van de schuur, gelukkig gooien de Zweden nooit iets weg! Ze passen ook nog zonder ze op maat te snijden. Daarvoor is de ruimte met een frees op maat gemaakt...


Omdat in een Zweeds timmerhus niks recht is heb ik een boekje gebruikt voor het aftekenen van de hoeken. Dat had Erik Satie toch nooit kunnen denken, dat zijn werk, in gedrukte vorm dan wel, nog eens zo van pas zou komen. Ik zal de CD afspelen als ik de tegels ga zetten!


Maar goed. Nu blijft de vraag wat ik met de vloerdelen doe. Recht afzagen of de rondingen laten zitten en tegels passend zagen... Eerst maar eens een betonvloertje stampen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar