2015-06-12

Hoezo, op vakantie?

Het is wel het kleinste probleem dat we hebben. Vandaag is de vakantie begonnen. Waar gaan we naar toe met vakantie? Wij wonen op vakantie las ik op de blog van Jörgen en Mariska en zo is het maar net. Ik kan kiezen waar ik wil zijn, binnen 5 minuten te realiseren.



Met of zonder honden, met of zonder familie. Een kabbelend beekje met tientallen bloemen, een meer om aan te zitten met je voeten in het water, in een dicht bos wandelen (vandaag maar even niet met al die muggen). Of lekker klussen in je vakantie? Dat kan ik hier het hele jaar door doen.



En toch heb je dat gevoel dat je ergens heen wilt. Omdat het zo hoort? Of omdat je het zo gewend bent? Dat laatste is niet het geval want we zijn als gezin al een paar jaar niet weg geweest. En hebben we daar last van? Soms. Jip omschreef het als je verheugen op de reis en waar je naar toe zal gaan. Dat verliep bij ons altijd redelijk chaotisch. Meestal vertrokken we 2 dagen later dan gepland en ik reed dan toch weer 130 (met aanhanger.... foei!) om de boot naar Ameland te halen. Want daar gingen we altijd naar toe toen de kinderen klein waren. Binnen een paar uur in een heel andere omgeving.



Kom daar in zweden maar eens om. Als ik 4 uur rijd zit ik nog steeds in het bos... Of aan zee als ik naar Gävle ga. Maar wat moet ik in Gävle.... Wat ik wel mooi vind is Jämtland. Maar dat was ook mijn eerste keus om naar toe te verhuizen. Toch maar weer naar kallsedet?



Nederland? Nee hoor, helemaal geen zin in. Veel te ver rijden ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar