2015-05-11

Wat vind ik achter de schuur?

Zoals geschreven, achter elke boerderij ligt een oude vuilnisbelt. Nu ben ik ook daar eens gaan kijken. Er liggen veel oude machineonderdelen, van de molen geweest waarschijnlijk. Ook steken er stukken slee uit de grond. Het hout is veelal vergaan en alles is verroest en bedekt met een flinke laag mos. Daaronder een laag van wat ooit het mestafval van de stal is geweest.



Er lag ook een bolvorming stuk metaal en dat kon ik makkelijk tussen het mos vandaan trekken. Nog een stuk met 3 poten eraan: een oude bbq. En wat ik daarna tussen de stenen vond.... het zou op een gewone Hollandse vuilnisbelt niet misstaan.


Voorlopig ga ik maar verder met de schuur, dat geeft wat meer voldoening. De dakpannen zijn er allemaal af! Dat was een hele klus en goed voor mijn conditie. Telkens de ladder 7 meter op en weer af met 5 dakpannen onder mijn arm. Zo'n driehonderd keer gedaan.



1 kommentar:

  1. Zo, dan ben je vast een paar kilo kwijt geraaakt😅😉. Petje af! Je had natuurlijk een lopende band kunnen huren (of zijn die er alleen voor dakpannen naar het dak toe?), maar je hebt nu geld bespaard en ook de "sportschool" uitgespaard.
    Als ik het zo lees is het afbreken van de schuur een ware ontdekkingstocht, je lijkt wel een archeoloog/historicus...Wel heel leuk om te lezen wat je zoal tegen komt. Groet, JF



    SvaraRadera