2017-10-31

Daar gaatie weer!

Na een pauze van ruim een jaar ga ik weer wat melden uit het (hoge) noorden. Er is veel gebouwd en vertimmerd. Verder zijn we wat ervaringen rijker die naast lezenswaardig misschien ook informatief zijn voor mensen die naar Zweden willen verhuizen.


Ik heb, samen met Jip en Douwe, een begin gemaakt om gamla ladan (de oude schuur) op te knappen.
Het plan lag er al vanaf 2015 maar voordat je eindelijk kunt beginnen moet eerst de rest af...

Nu ben ik bezig om daar mijn atelier/studio in te bouwen. Dat zal over een maand allemaal klaar zijn. Als de deuren geleverd worden tenminste. De levering is al drie keer opgeschoven en ik wacht met smart... Want anders kan de kachel niet gemonteerd worden.

Hieronder een impressie. Ik zal de komende tijd vanaf het begin laten zien wat ik allemaal tegen kwam en hoe we een en ander constructief hebben opgelost.






Op oude blogs staat het begin van de plannen:

https://hemmaibackabro.blogspot.se/2015/03/de-renovatie.html
https://hemmaibackabro.blogspot.se/2015/04/de-renovatie-2.html


Een grote verandering is dat we Jip kwijt zijn. Die deelt nu met een vriend een lägenhet in Falun. De verandering was en is des te groter omdat hij mij, vrijwel dagelijks, hielp met de verbouwing van de schuur. Sinds het begin van het nieuwe schooljaar mag ik het allemaal alleen doen...

Ik hoop dat er geen tegenvallers meer komen want het begint hier knap koud te worden. Plaatjes zoals hieronder zullen we voorlopig niet meer zien!






1 kommentar: