2014-08-31

Bij ons in de tuin, euh..., het bos.

Het is weer paddenstoelentijd. Ik loop door ons bosje en zie ze overal staan. Zal ik mijn fototoestel gaan halen.... Ach, het internet staat vol met foto's van paddenstoelen. Waarom die van mij er nog bij zetten. En dan moet ik ook nog gaan kijken hoe ze heten zeker.... Ik wil helemaal niet weten hoe ze genoemd worden. Van oorsprong heeft niks in de natuur een naam. Dat vind ik een prettig uitgangspunt. Met alles wat is en groeit. Zodra je iets een naam geeft valt het te classificeren, in te delen, te ordenen. Nee hoor, helemaal geen zin in... Ik verbaas me over de vele verschijningsvormen en vooral dat ze zomaar uit de grond komen, uit een stelsel van draadjes. Al die kleuren en vormen.











Minder leuk paddenstoelennieuws is dat er veel gevallen van vergiftiging zijn. O.a. omdat men giftige paddenstoelen eet die erg lijken op de wel eetbare paddenstoelen uit het land waar men vandaan komt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar