2015-09-01

Weer naar school

Zoals HIER beschreven ga ik weer naar school. Nou ja, school, cursus Zweeds voor Gevorderden zullen we het noemen. Jammer genoeg werd geheel aan mijn verwachtingen voldaan. Een slecht voorbereidde aanvang. De juf in kwestie is vast een heel aardig mens van goede wil maar ergens is er toch iets misgegaan bij de overdracht van de oude situatie (Falu Kommun) naar de nieuwe (Jensen).

We kregen papieren uitgereikt waarop de leerdoelen van SAS1 en SAS2 stonden. of we even wilden aankruisen welke zaken we al beheersten. Zodat zij kon zien hoever we al waren. Nu zijn die leerdoelen door een stel kantoorhamsters in elkaar gezet (ambsthalve dichtgetimmerde leerdoelen) dus een conclusie kun je er niet uit trekken.

In mijn geval kon ik alles aankruisen wat er stond, want dat was allemaal al eens voorbij gekomen tijdens SFI en een stukje SAS1. Maar in hoeverre ik die stof beheerste? Geen idee.


Uiteindelijk begreep ik dat de juf eigenlijk geen idee heeft waar ze moet beginnen. En dus aan ons de eer om de startlijn te bepalen..... Huiswerk voor donderdag: verhalen over wat je allemaal aan Zweeds gehad hebt tot nu toe. En wie gaat dat allemaal lezen?

Jammer maar helaas, voor een geweldig bedrijf als Jensen is dit een aanfluiting. Zelfs de uren waarop les zou worden gegeven konden niet aangegeven worden. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar