2014-11-05

Er in geramd

Wat is dat nou weer voor titel van een blogbericht. Klinkt niet echt leuk... Voor sommige mensen wel want ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat met Worteltrekken en de Stelling van Pythagoras maar in mijn tijd (.... jaja, kop 'm er maar in...) moest je toch wel over een bepaalde basis beschikken en daar hoorde het volgende bij:



Als Erik straks komt om de basis voor de containers vlak te trekken moet het veld wel haaks zijn. En hoe krijg je dat voor elkaar? Met paaltjes en een touw. De containers zijn 12 meter lang en samen 5 meter breed. Dus ik moet een stuk afzetten van 5x12 meter. En hoe krijg ik die haaks? Door de diagonaal uit te rekenen. Met A² + B² = C².  25+144=169 En voor ik de som (worteltrekken) wil maken valt in een fractie van een seconde het 'o ja' antwoord: 13. Toch wel makkelijk als het er in geramd is.... ooit, heel lang geleden. Overigens viel ik volledig uit waar het ging om oneindige getallen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar